Fremme i Namibia

Aah, nå er jeg endelig fremme etter mye om og men! Flyturen inatt var ikke noe å skryte av sånn sovemessig, det er ikke akkurat så veldig behagelig å sove i et flysete i 9 timer, så jeg fikk vel rundt 4 tror jeg. Våknet hvert 5. minutt da, av at jeg var på et fly og måtte bytte til i en annen stilling, har vondt i nakken idag da for å si det sånn! Jeg prøvde meg ikke på sovingen før klokka ble sånn halv 2 i Londonsk tid, for jeg så nemlig på to filmer først. Jeg så den nyeste Wolverine filmen også så jeg Percy Jackson og lyntyven. Det fikk tiden til å gå litt, så det var deilig. Når klokka ble halv 8 hadde jeg endelig fått sove sånn ordentlig, men da var det frokosttid på flyet og jeg tok imot egg og bacon som jeg ikke en gang smakte fordi smaksløkene mine hadde ikke våknet opp enda.

Når jeg landet i Johannesburg hadde jeg 4 timer på å slappe av før neste fly gikk? Alltid like kjedelig, men da fikk jeg skiftet og tatt på parfyme og deodorant osv, for å prøve å føle meg litt fin og velstellt etter 16 timer reise, det hjalp vel ikke akkurat så veldig mye i mine øyne da.. Flyet til Windhoek gikk 14:25 i Sør-Afrikansk tid og etter to timer så var jeg endelig fremme på riktig sted! Passkontrollen tok en evighet, men jeg kom igjennom uten og vise noe visum (trodde dette var dødsviktig) og greier. Jeg fikk kofferten med en gang, siden jeg allerede hadde ventet så mye fra før og da gikk jeg til utgangen hvor en mann ventet på meg for å kjøre meg til hostellet jeg skal sove på inatt. På veien så jeg et vortesvin som krysset veien og litt etter det så jeg en bavian i veikanten, woho! Etter at vi hadde kjørt en liten stund måtte vi stå i kø langs veien for idag kommer tydeligvis en eller annen president hit, det var sikkert 15 politibiler, 5 siviler, 3 ambulanser og noen ekstra biler med mange menn baki med gevær og maske og hele pakka så det tok sin tid det også, men det gikk jo over, så vi kjørte videre... MEN han var tydeligvis feilinformert og jeg havnet på et annet, feil hostell! (My life be like, det skjer ALLTID noe med meg). Sjåføren dro jo han så da måtte jeg skaffe meg en lokaltaxi(pirattaxi) som jeg betalte 30 namibiske dollar for, aner ikke hvor mye det er jeg. Så nåå er jeg endelig her og jeg har fått dusjet og nå føler jeg meg skikkelig fresh! Imorgen tidlig bærer det avgårde til Harnas(!!!).