Fallskjermhopping i Mexico!

22. apr 2014 kl. 23:26

(Innlegget skulle vært postet på lørdag kvelden)

Igår kveld bestemte jeg, Sara og Linn Thea oss for å ta en liten tur ut bare for å finne på noe. Så etter en litt lett middag på restauranten Bananas dro vi en times tid på Kabballah og tok noen øl. Vi gikk å la oss ved ett tiden fordi vi ikke ville ødelegge dagens morsomste aktivitet ever.
Idag har vært den sykeste dagen i livet mitt, jeg har hoppet i fallskjerm!! Trodde aldri jeg noen gang kom til å tørre det, men søren har jeg gjort det!
Vi hadde satt opp timen klokka 4, men når klokka var 1 fikk vi beskjed om at hele gjengen måtte dra da samtidig. Stressa som bare det og ikke mentalt forberedt dro vi bort for å gjøre oss klare. De trengte tre personer som ville gå først så jeg, Linn Thea og Rebecca fortet oss å ta hånda opp i været.
Etter at utstyret var satt på, fikk litt informasjon og hadde skrevet under papirene kjørte vi til flyplassen. Nervøs som jeg aldri har vært før gikk jeg bortover til flyet.
Når vi hadde satt oss inn i flyet gikk det opp for meg at jeg satt sånn at jeg var først av oss jentene.. Herregud som hjertet mitt pumpa! Det var 6-7 profesjonelle personer foran som skulle hoppe først så da tenkte jeg hadde litt mer tid på å forberede meg, men neida, alle de hoppet jo sammen, så brått var det meg. Jeg holdt posisjonen som jeg hadde fått beskjed om å ha og helt ut av det blå sveva vi (meg og meksikaneren bak meg).
Etter at vi hadde fritt fall i ca. 1 minutt, så tok han ut fallskjermen og vi bare svevde over Zicatella. Vi svevde og gikk litt frem og tilbake og hadde utsikt over Puerto Escondido. Landingen vår på stranda var faktisk ikke så ille og det var sykt morsomt å ha opplevd det, sykeste opplevelsen i hele mitt liv!
Nå skal vi ha påskeparty i hagen her på hotellet, adios!