Rovinj

De siste dagene vi hadde igjen av Kroatia-turen vår, ble tilbrakt i Rovinj, en koselig by en times tid unna Poreč med bil. Vi dro direkte hit etter vi kom tilbake fra Venezia, så vi ankom ikke Rovinj før i 22-23 tiden på kvelden, da var det rett til innsjekk på Airbnb’en som vi hadde leid og ut for å finne noe mat.

Vi stod opp ganske tidlig dagen etter for å få mest mulig ut av dagen, det var dessverre overskyet, så det ble ingen strandtur, men vi fikk bli kjent med byen, lokalisert hvor vi bodde i dagslys og kost oss i varmen med en kald øl.

Det var en del boder ved vannet der mange folk solgte mye forskjellig, alt fra souvernirer, frukt, krydder, figurer og mye annet laget av tre. Jeg synes alltid det er så spennende å gå rundt og titte i slike boder! 🙂

Litt utover dagen kom pappa og stemor inn også, de ble igjen i Poreč, men hadde lyst til å se hvordan Rovinj var også. Da ble det middag med de, veldig koselig.

Siste dagen med ferie gikk til å lete etter et sted å nyte solen. Det var ingen strender i nærheten av der vi bodde, så vi bestemte oss for å ta ferge over til en liten øy rett utenfor Rovinj som heter Sveti Katarina.

Vi slang oss på ferga vi trodde var korrekt, men den kjørte jo rett forbi.. Vi ble derfor sittende på en mye lenger båttur enn planlagt, til en øy som heter Sveti Andrija istedenfor. Dette ble litt stressende for oss, for vi skulle tilbake etter bare noen timer for å dra til flyplassen, men vi klarte å finne oss en strand på denne øya også, så vi fikk kost oss en stund. Vi fikk tatt en rask dusj på stranda og skiftet til reiseklær, så tok vi fergen tilbake til Rovinj igjen, for så å dra til flyplassen i Pula.